Departamentul de Beauty

by Madalina Radu

  • Home
  • About
  • Make-up
  • Personal Shopper
  • CITITOAREA LUNII
  • Contact
You are here: Home / Beauty / Ce sa nu discutam cu clientele?

Ce sa nu discutam cu clientele?

July 18, 2016

cliente

V-am spus ca lunea o sa postez cate un articol ceva mai educativ, iar daca data trecuta am povestit despre o tehnica de machiaj ceva mai controversata, astazi chiar vreau sa pun accent pe comportamentul specialistului in relatia cu clientii.

Nu stiu daca pe mine m-a ajutat faptul ca am crescut in saloane de infrumusetare sau educatia de acasa a fost suficienta in ceea ce priveste relatia cu o clienta in timpul efectuarii unui serviciu (nu ma refer aici doar la machiaj, ci la absolut orice serviciu de infrumusetare).

O sa par cam certareata in acest articol, stiu, dar imi asum! Doar ca am vazut/auzit in ultima vreme tot felul de povesti cu certuri intre specialist-clienta si ma simt nevoita sa aduc aceste lucruri la cunostinta, elemente care din pacate nu prea se predau in scolile de specialitate si sunt mai mult decat esentiale.

In primul rand, aceasta meserie nu este pentru oricine! In sensul ca este nevoie de foarte multa rabdare, pentru ca in acest domeniu atat specialistii cat si clientii sunt preponderent femei. Si femei fiind, stim cam cum se poate isca un razboi intr-o secunda.

Ce sa nu facem atunci cand avem o clienta?

O sa insist aici pe subiectele de discutie pe care nu le putem avea cu o clienta (mai ales daca aceasta este la prima vizita):

  • nu ne barfim colegii de breasla. De cate ori nu mi-au venit cliente cu sprancenele distruse sau cu frica de gene false, dar asta nu imi da dreptul sa incep sa judec persoana la care a fost inaintea mea si sa ii spun dar vaaai, cat de varza e X-uleasca. O sa ii repare treaba asta greselile? NU! Atunci de ce sa pierd timpul pretios, atat al meu cat si al clientei, cand pot sa incep sa repar, sa ii spun ca orice are rezolvare pe planeta asta. Unele cliente vor insista, dar nu incepeti o discutie ce nu isi are rostul .

cliente

  • nu discutam despre politica. Stiu ca evenimentele ce se petrec acum in lume, nu sunt usor de ignorat insa fiecare are dreptul la propria parere, iar politica este un subiect usor delicat pentru ca se pot isca discutii interminabile. Tot la capitolul acesta intra si discutiile despre religie.
  • nu discutam problemele personale. Clienta vine sa se relaxeze, nu este obligata sa stie povestile noastre cu “Gigel” fie el un nenorocit sau un minunat. Reciproca se aplica si aici, dar stim ca multe cliente considera cosmeticiana sau persoana care ii face unghiile, psihologul no 1. Acesta este unul din lucrurile pe care trebuie sa ni le asumam cand pornim la drum intr-o astfel de cariera. Putem asculta, insa nu suntem in masura sa dam sfaturi! Singurele sfaturi pe care putem si trebuie sa le dam intr-o astfel de sedinta sunt strict legate de meseria noastra.

cliente

  • clientul nostru, stapanul nostru. Exclus! Nu sunt de acord cu intelesul acestei zicale. Bunul-simt pe care il arat fata de clienta, nu trebuie confundat cu o atitudine umila. Pentru simplul fapt ca sunt platita, inseamna ca cineva are dreptul sa se comporte cu mine ca si cum as fi un sclav? Niciodata! Sunt platita pentru serviciile pe care le ofer. Am vazut atatea fete care accepta un comportament verbal deloc adecvat de frica de a nu-si pierde clienta. Aici conteaza foarte mult si cum va alegeti clientele si ce discutati inainte de programarea propriu-zisa. Eu niciodata nu am programat o clienta fara o discutie in prealabil. In afara de asteptarile pe care le are de la mine si de la machiaj, eu trebuie sa ma asigur ca este constienta de toti pasii implicati intr-un machiaj, timpul de care am nevoie, conditiile de lucru si rabdarea respectivei. Daca simt ca persoana care isi doreste o programare la mine nu pare serioasa si nu este interesata de aceste detalii, pur si simplu, pentru binele meu si al celorlalte cliente ale mele, nu voi lua acea programare.
  • daca sunteti la inceput, niciodata nu va puneti programari din ora in ora! Pentru ca daca prima clienta a intarziat 5 minute, va veti decala toate celelalte programari. La inceput, este bine sa va lasati 15 minute cel putin, intre programari, pentru a avea timp suficient in caz ca cineva intarzie, pentru a va dezinfecta ustensilele si rearanja trusa. Cred ca daca ai fi clienta nu ti-ar placea ca specialistul sa aiba produsele dezorganizate complet si sa stea sa bajbaie dupa ele in timp ce tu stai cu ochii inchisi, nu-i asa?
  • nu exagerati cu complimentele. Pe romaneste, un exces de complimente va suna fix ca pupatul unde nu trebuie πŸ™‚ Doar imaginati-va in minte urmatoarea fraza “Vai iubita, esti superba, minunata, incredibila, inimaginabila, frumusetea frumusetilor, dar cat de bine iti sta cu rujul asta dar vai si ochii, si pometii, si ochisorii si nasucul si totul este supercalifragilistico-fantastico-minunat”. Putin cam mult, nu-i asa? Un compliment scurt si la obiect, pe elementele pe care le-ai evidentiat prin machiaj sunt suficiente πŸ™‚

cliente

  • cum iti petreci timpul liber. Noi, make-up artistii, lucram in principal in weekend-uri iar de cele mai multe ori incepem programarile chiar si de la 4-5 dimineata. Asta inseamna no party for us. Daca esti rezistenta poti sa party cat vrei tu dar cu masura. Nu ar fi prea fun sa iti astepti clienta putin mahmura, nu-i asa? Clienta nu trebuie sa stie ca in noaptea precedenta tu ai dormit fix 10 minute, ai dat pe spate 20 de shot-uri si ai ajuns ca Cenusareasa acasa. De asemenea, iti recomand sa nu faci cele mentionate mai sus, pentru ca este foarte posibil sa nu dai randament.

Cand am gandit acest articol aveam mai multe in minte, dar cred ca ce am mentionat acum este suficient pentru o prima parte de Ghid de bune maniere cu clientele πŸ™‚ Spuneti-mi pe voi ce va deranjeaza atat in calitate de cliente cat si in calitate de specialisti si cum reactionati intr-o situatie limita?

In asentiment cu articolul meu, am gasit acest video super amuzant si adevarat:

Facebook Comments

O sa-ti placa si:

TAG: 40 Beauty Questions
Kat von D New Make-up Collection
Valentine's Day – a special day?
Am terminat Scoala de make-up.. Now what?

6 Comments
Filed Under: Beauty, Make-upTagged: bune maniere, cliente, machiaj, make-up artist, specialist

  • Butterfly99

    Mie nu imi place sa mi se promita un rezultat exceptional cand si eu, si ea stim ca nu va fi asa. In ultimul timp mi se intampla foarte des sa mi se spuna: va iesi ceva extraordinar, intai punem culoarea asta, si apoi asta si apoi o sa iasa extraordinar…dupa 2 ore rezultatul e urmatorul…sunt la fel ca inainte doar cu radacinile vopsite :)) Urasc si eu partea cu complimentele…probabil face parte din instruire din moment ce de fiecare data sunt complimentata pentru cele mai bizare chestii, as prefera sa trecem peste faza cu complimentele πŸ™‚

  • Madalina Radu

    Cunosc.. Te pup! Si sper sa nu mai ai experiente neplacute πŸ™‚

  • ForTheSakeOfMakeUp

    Ai mare dreptate cu toate. Desi sunt o tipa vorbareata in general, prefer sa nu fac asta cand machiez pentru parca imi ia din eficienta. Poate mi se pare mie, dar am impresia ca imi ia mai mult timp machiajul. :))

    • Madalina Radu

      Daca ai tendinta de a gesticula, da. Dar eu nu am problema asta :)) e automatism dupa atatia ani sa nu mai ridic pensula de fata/ochi 😘 Te pup!

  • Ana-Maria Tatucu

    Bine ai zis, chestia aceea cu clientul care se crede stapan vad ca inca e activa in multe domenii, multa lume nu intelege ca platesti un serviciu sau un produs si in felul asta intri intr-o relatie de business cu cel care iti vinde, nu de vasalitate. Si mie imi place ca atunci cand ma aranjeaza cineva sa arate si acea persoana bine… adica nu pot sa ma vad coafata de cineva cu parul pleostit. Sa mai scrii pe tema asta :).

    • Madalina Radu

      Multumesc! Promit sa mai scriu πŸ˜€

MELI MELO – ORICE PRODUS 9.9 LEI

Looking for something?

Numele meu este Madalina, sunt make-up artist profesionist, beauty blogger & vlogger, foarte pasionata de cosmetice si machiaj, ca oricare alta femeie. Scriu despre beauty pentru ca vreau sa vin in ajutorul vostru pentru a va gasi produsele potrivite, indiferent de buget.

Aboneaza-te canalului meu de YouTube!

YouTube subscribe button by Skipser

Instagram

  • Happy New Year!!!
2018, we're ready for you ❀️
.
.
.
.
#happynewyear #newyear #nyeve #party #love #young #enjoylife #yolo

Follow Me!

Like?

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Abonează-te!

Cititoarea lunii

Zambesc datorita

http://www.crystaldentalclinic.ro/

Follow me on Bloglovin

Recent Posts

  • De ce m-am apucat de blogging? #SpringBeautyEvent
  • Reteta de waffles
  • I had a dream
  • SOS nu am timp sa ma spal pe cap = Batiste, sampon uscat
  • Infinite Love – parfum cu si despre dragoste

Archives

Categories

  • Beauty
  • Books
  • Buzz Store
  • Cititoarea lunii
  • Concurs
  • Douglas
  • Event
  • eyeshadow
  • Fashion
  • Favoritele Lunii
  • Femei
  • Fit
  • Hair
  • Haul
  • Lifestyle
  • Lipstick
  • mac
  • Make-up
  • Makeup
  • Makeup Shop
  • Noutati
  • Oferte
  • OOTD
  • Review
  • Secom
  • sephora
  • Slim
  • social media
  • Spa
  • swatches
  • Too Faced
  • Tutorial
  • Uncategorized
  • Wellness

Meta

  • Log in
  • Entries RSS
  • Comments RSS
  • WordPress.org
July 2016
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Theme Design By Studio Mommy · Copyright © 2018