Desi Decembrie, la mine a venit “primavara”, mai exact, noua Dacia Spring, prima masina 100% electrica romaneasca si prima masina electrica pe care am condus-o pana acum.
Cateva zile a fost cea care m-a ajutat sa imi fac treburile de colo-colo, in Bucurestiul supra aglomerat pe care il stim cu totii. Cum a fost? Ei bine, in primul rand, a fost mai liniste, deoarece electrica fiind nici nu iti dai seama din prima daca ai pornit masina sau nu. La o simpla cheie, apare un OK pe bord si atunci stim sigur ca motorul este pornit.
Comenzile de pe bord sunt intuitive si user friendly iar masina se conduce foarte-foarte usor.
Fiind electrica, o caracteristica destul de noua pentru noi si nu atat de abordata in Romania, am avut emotii la capitolul alimentare. Oare voi gasi statii de incarcare usor? Cat va dura? Costa? Cum se procedeaza? Atat de multe intrebari pe secunda aveam desi, in cazul meu, este un mare avantaj o astfel de masina deoarece locuiesc la curte si o pot incarca cu usurinta atunci cand sunt acasa.
Spre surprinderea mea (placuta) am gasit foarte usor statii de incarcare si nici nu a fost nevoie sa astept, tot timpul acestea erau libere, semn ca inca nu am facut foarte multe dintre noi trecerea catre o masina electrica.
Revenind la masina si cum se comporta ea la drum, reiterez ca este o masina care se conduce foarte usor, volanul este usor ca un fulg, masina are dimensiunile potrivite si pentru o parcare anevoioasa dar mai ales, parcarea devine foarte usoara datorita senzorilor de parcare si camera de marsarier pe care aceasta le are in dotare.
Interiorul este placut, scaunele sunt dintr-o piele ecologica ce pare destul de calitativa insa nu gasim elemente de design complicate, acesta este cat se poate de simplu, minimalist si in bugetul masinii.
Pentru cat de micuta este masina, in interior incap 4 pasageri, portbagajul pare destul de generos. L-am testat la propriu si la figurat! 🙂
Pentru cei priceputi si interesati, o sa povestesc putin si detaliile si specificatiile tehnicii ale masinii. Cum spuneam, este o masina cu cutie automata, ca toate masinile electrice, de altfel, si o transmisie de tip 4×2 avand o putere de 33KW si 45 CP; autonomia sa fiind de aproximativ 230 de km, aceasta variaza in functie de stilul de conducere.
In ceea ce priveste viteza maxima, in specificatii este precizat de 125km/h, eu am fost si pe autostrada cu ea sa o testez insa am prins o zona aglomerata si mai mult de 110 km/h nu am putut avea insa am urmarit si alte recenzii si s-a ajuns si la 130 km/h.
Este o masina mica, perfecta pentru oras, avand dimensiuni totale de 1770 cu tot cu retrovizoare si un ampatament de 2423.
Avantajele unei masini electrice Dacia Spring pentru zona urbana sunt multiple: de la costuri reduse, 0 emisii dar si pretul de achizitie care cu eco-ticketul acela de la stat cred ca este undeva la 9-10k euro. Pentru o masina noua, pretul este mai mult decat bun insa recomand o testare inainte de achizitie pentru a va familiariza cu specificitatile si pentru a lua decizia cea mai buna, daca vi se potriveste sau nu, o astfel de masina.
Pentru mine o astfel de masina este perfecta deoarece eu fac drumuri doar in oras, distante nu foarte mari, locuiesc la casa si pot scuti costurile de incarcare dar si timpul pe care poate l-as pierde in oras daca trebuie sa incarc la statii din malluri sau alte amplasamente. De obicei, imi desfasor activitatea in zona centrala a Bucurestiului ceea ce ar inseamna ca scap si de plata locului de parcare, este micuta, ma ajuta sa ma strecor si sa o parchez usor. Bancheta din spate desi este destul de spatioasa astfel incat Alma, cainele meu, sta foarte bine si chiar nu ii mai este frica de drum, masina fiind super silentioasa si nu aude motorul sau simte vibratiile unui zgomotos diesel pe care il posed in prezent iar portbagajul, cum va aratam, este suficient incat sa imi incapa trusa mea mare de tip troller de make-up.
Conchizand, beneficiile acestei masinute sunt multiple si primesti ceea ce platesti.
Ce zici? Te tenteaza sa faci parte din #generatiaspring?
Georgiana Cristina says
You know where my heart is for cars :))